Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Приходите на Burberry не успяха да се върнат на предпандемичното ниво

Новият отчет на компанията доведе до 10% спад на цената на акциите ѝ

Приходите на Burberry не успяха да се върнат на предпандемичното ниво

Снимка: Simon Dawson/Bloomberg

Приходите от продажби на Burberry Group останаха под нивата от 2019 г. въпреки тримесечния си ръст. Това показва, че британският бранд отстъпва от част от компаниите от сектора за луксозни стоки, що се отнася до възстановяване от пандемията. Цената на акциите на Burberry се понижи с повече от 10%, пише Bloomberg.

Сравнимите приходи от продажби на дребно за трите месеца до март са нараснали с 32 на сто, обяви компанията. Това съвпадна със собствената ѝ прогноза. Но приходите все пак са с 5% по-ниски спрямо тези през същото тримесечие две години по-рано.

Още по темата

Приходите на конкурентите LVMH и Hermes International през същия период успяха да надминат нивата от 2019 г.

Представянето показва, „че все още има работа“ по Burberry, твърди Лука Солка, анализатор в Sanford C. Bernstein. Компанията намали броя на промоциите, в опит да запази имиджа си на луксозна марка сред потребителите.

Това може да доведе до неблагоприятни сравнения на продажбите спрямо предходни периоди за Burberry – една от първите компании за луксозни стоки, които намалиха финансовите си прогнози миналата година, когато Covid-19 затвори магазините. След това модната къща заяви, че растежът на оперативния марж може да бъде засегнат от по-големите инвестиции в бизнеса и в по-големите оперативни разходи, докато компанията се връща към нормалното, но показателят ще отбележи растеж на по-късен етап.

Луксозните марки залагат повече на Китай, където пандемията беше бързо овладяна през миналата година. Миналото лято Burberry отвори магазин заедно с местния технологичен гигант Tencent в Шънджън, в който комбинира физическо и дигитално преживяване. Сравнимите продажби в магазините в Азиатско-Тихоокеанския регион са скочили със 75% през четвъртото тримесечие, водени от Китай и Южна Корея.

Но брандът трябва да се справя с обтегнатите отношения с властите в страната предвид призивите за бойкот на нейните стоки заради коментарите, които тя направи за памука, идващ от Синдзян в Китай. Всичко това доведе до прекратяване на партньорство с Tencent, свързано с игрите Honor of Kinds.

 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Стил
Adidas: Потребителите ще принудят модната индустрия да бъде по-устойчива